Храненето по време на бременност

Реклама

Храненето по време на бременност

Когато една жена разбере, че е бременна си задава въпроса “как да се храня”. През първите месеци нуждата на организма от енергия е съвсем леко повишена.

Препоръчваме ви следните продукти за добро здраве:

Зелена енергияКоластра КолАктив 3

Чак след 4-5 месец започваме да се нуждаем от около 300 калории на ден в повече. Това означава, че реално нямаме повишена нужда от храна.
Една бременна жена се нуждае не от два пъти повече храна, а от два пъти по – качествена и разнообразна храна.
Специалистите по здравословно хранене препоръчват да се обръща внимание на хидратацията. Като имат предвид не просто да пием вода, а и да не приемаме вещества които дехидратират организма. А именно такива дехидратираци храни са :

  • бялата захар
  • кафе
  • газирани напитки
  • стимулиращи напитки
  • черен чай
  • тестени изделия от бяло брашно
  • колбаси с консерванти
  • маргарин
  • рафинирани мазнини
  • кетчуп
  • хляб с глутен
  • сол и др.

Напоследък не се препоръчва и консумацията и на млечни продукти. А помните като деца, колко важно беше да си изядем млякото. Обяснението, е че образува слуз в организма.
Много се е променил начина ни на живот от преди години, както и тенденциите в храненето. Появяват се модерни храни като чия, киноа и др.
В общи линии специалистите съветват да се храним с колкото се може по нормално отглеждани храни, както и домашно приготвени.

Ако може да намерим в някое село близо до нас зеленчуци и плодове отглеждани от някоя баба би било чудесно. Ако ядем кисело мляко нека то да е приготвено от домашно прясно мляко.
Ако обичаме и месото, също можем да намерим от някое село, домашно отглеждани животни, чието месо ще бъде в пъти по – добро от това, което се продава в големите вериги магазини.
Друго важно нещо е да консумираме храна от региона, в който живеем (100-200 км ). Всички “модерни храни” напоследък като чиа, киноа и др. растат доста далеч от нашите географски ширини и колкото и да ни ги хвалят, те не са най -добрата храна за нас.
Една бременна жена също трябва да знае, че не бива рязко да променя хранителния си режим по време на бременност и кърмене.

Ако до сега сте се хранили не до там здравословно, а изведнъж решите да го направите, внимавайте. При рязка промяна в храненето и евентуално отслабване, организма започва да отделя токсини, които биха отишли директно при вашето бебе.

Така че не е нужно да се превърнете в “светица” на тема хранене. Както знаем “прекален светец и Богу не е драг”.
Лично аз смятам, че по време на бременността трябва да се спрат цигарите, алкохола (ако сте консумирали такива) както и най – вредните храни като чипс и други такива. Повече готвена храна, по течна ако може би, било добре за вашето бебче.

Нека сега изброим и храните които помагат на хидратацията на организма. Освен приемането на около 2 литра вода на ден, изключваме другите течности, които консумираме. Редовното пиене на вода (често и по малко, а не един път на ден по два литра).

  • фрешове
  • джинджифил
  • цвекло
  • целина
  • ябълка и др.

Нека обобщим, една бременна жена трябва да се храни добре, разнообразно, като включва плодове и зеленчуци редовно в менюто си, ядки и всякакви видове храни, бобени (те са много важни) месо, яйца (до 6 на седмица) и др. Никой не говори за строги диети или ядене само на марули.

Важното е да има разнообразие за да може организма да си набави всякакви вещества, които в момента са му нужни повече от всякога.
Важни са също и мастните киселини, те изграждат мозъка на бебето.Такива можете да приемате под формата на ленено масло, рибено масло, крилово и конопено масло. Човек може да приема по 15гр масло на ден по време на хранене, а бременна или кърмеща жена по 20 гр. на ден.

Фолиевата киселина е изключително важна за здравето на вашето бебче, затова трябва да се приема преди да забременеете и до 12 г.с. на бременността. Продава се под формата на таблетки в аптеките и вашият, гинеколог ще определи дозата.

Тъй като в различните периоди на бременността, се развиват различни органи и системи на бебето, специфичните нужди за дадения момент може сами да усетите.

Като в дадени моменти ви се похапва един вид храна, в друг съвсем различна, послушайте нуждите на организма и на бебето си.

А сега ще изброим и забранените храни за бременни:

  • меките сирена (заради бактериите в тях)
  • недостатъчно изпечено месо (отново опасност от бактерии)
  • суши (сурова риба има опасност от бактерии и паразити)
  • храна от съмнителни места (заведения или бутки особено по курортите)
  • сурови яйца (срещат се в домашното тирамису, суровото тесто и др.)
  • риба съдържаща живак (кралската скумрия, акулата, тайл фиш и рибата меч)

Това са ограниченията, които трябва да спазваме за 9 месеца, не е нещо, с което не можем да се справим. А след това можем да наваксаме, ако някое от любимите ни храни е в списъка, както беше за мен със сушито.

Така, че наслаждавайте се на прекрасната си бременност, радвайте се на коремчето си, хапвайте от всичко по малко и успех!

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Maika.bg
Average rating:  
 0 reviews

Прочети още:

Leave a Comment